2013. április 26., péntek

Nosza pisze és egyéb orrolások






fitogtat ‘kérkedve, feltűnést keltve mutogat ‹tudást, képességet, ügyességet›’. - Hangfestő szó, a fityeg közeli és a biggyeszt távolabbi rokona, tkp. „fityegtet”, azaz kérkedve lóbál valamit. Lásd még fityula

fityula ‘keményített női fejkendő ‹apácáké, ápolónőké stb.›’ - A fityeg szó származéka, játékos képzés.
fityeg ‘csüng, lóg’. - Hangfestő szó, távolabbról rokon a biggyeszt igével, lásd még fityma, fitymál, fityula.
fityma ‘a hímvessző előbőre’. - Hangfestő szó, a fityeg rokonságába tartozik, alakjára a fitymál ige is hathatott. 
fitymál ‘fölényeskedve leszól, kicsinyell’. - Hangfestő eredetű szó, a fityeg és biggyeszt rokonságából, és a megvető ajakbiggyesztésre utal.
fitos ‘pisze orrú’. - Hangfestő szó a fintorog családjából, a fint- és fit- tő között csak az orrhangúság, ill. annak hiánya a különbség.
fintorog ‘orrát felhúzza, arcvonásait eltorzítja a megvetés vagy undor jeléül ‘. Származékai: fintor, fintorgat, fintorít. - Hangfestő eredetű szócsalád a finnyás, fitos családjából, a fintor utólagos elvonás.
finnyás ‘kényes, válogatós’. - Bizonytalan, talán hangfestő eredetű szócsalád, az utóbbi esetben összefügghet a fintorog igével, a szó hangalakját a rokon jelentésű fanyalog ige is befolyásolhatta. 
--
pisze ‘rövid, kissé felhajló hegyű ‹orr›’, ‘ilyen orrú ‹személy›’. - Ismeretlen eredetű szó. 
nos ‘‹válaszadásra felszólító, biztatást kifejező indulatszó’. - A no meg az és elemekből összeforrt indulatszó. Lásd még nosza.
nosza ‘biztatást, sürgetést kifejező indulatszó’. - A no indulatszó és a -sza, -sze nyomatékosító elem kapcsolata (mint nesze, addsza, monddsza). Lásd még noszogat.
noszogat ‘nógat, biztat, ösztökél’. - A nosza indulatszóból lett gyakorító -gat képzővel (mint jajgat, hujjogat). Lásd még nógat.
--
megorrol valakire- 'megharagszik, durcáskodik vkivel'... - aki felhúzza az orrát: az 'megharagszik/-sértődik'
--
nos szhv. 'orr' szbszó: benne az os 'tengely'
nositi 'visz, visel, hord',  ponos 'büszkeség', ponositi se 'büszkélkedik, büszke (vmire)', ponašati se 'viselkedik',  odnos 'viszony', snositi 'visel, elvisel', snošaj 'közösülés', nošnja 'viselet', snaša snaja, snaha 'sógörnő', snaga 'erő'
nosilja 'tojó(tyúk, madár), terhes, állapotos (nő)', szósz.: 'hordozó, hozó-vivő', nosilo 'hordágy, teher vivésére alkalmas eszköz'
surla szhv. '(elefánt)ormány', szbszó: benne az urla szhv. 'ordít, bőg, bömböl'
urlati szhv. 'ordít, bőg, bömböl'
 

2013. április 24., szerda

A gyermekláncfű


b_200_200_16777215_00___images_stories_pitypang.jpgVannak olyan növények, melyek természetesen nőnek a szabadban, nem kell hozzájuk saját kert, sőt még kertészre sincs szükség. Ilyen a gyermekláncfű is, ami egyben a tavasz egyik hírnöke. Az idén egy kicsit megkésett ugyan a virágzása a késői fagyok miatt, de a melegedés felélesztette álmából, és már hetek óta csodálhatjuk szép sárga virágait.
Az egyik legismertebb, legtöbb helyen fellelhető gyógynövényünkről van szó. Ennek ellenére mégis kevesen tudják róla, hogy milyen sokféle felhasználási lehetősége van ennek a kicsi növénynek, mindennapi életünkben. Érdemes ezért kihasználni virágzásának idejét és fogyasztani belőle, szervezetünk vitaminnal és ásványi anyaggal való feltöltéséhez.
Mivel rendkívül hajlékony és könnyen formázható szára van, ezért a gyerekek ebből készítik virágkoszorújukat. A szárban lévő fehér tejnedvet is biztosan sokan kóstolták már. Mi annak idején csak kutyatejnek hívtuk. Keserű íze és ragadós állaga még ma is emlékeim között él. A szárban lévő nedvből nem érdemes nagy mennyiségben fogyasztani, mert mérgező hatású, de kellemetlen íze miatt egyébként sem jellemző, hogy kedvelt csemege lenne.
Amikor elvirágzik, magjai gömbformába rendeződnek, és a repülőszőrös magocskák könnyen leválnak a szárról. Az egyik legkedveltebb gyerekjáték ezeknek a magoknak a fújása, melyek, mint sok kis ejtőernyő szállnak a szélben.
A gyermekláncfű elnevezése helyett sokan csak pitypangnak hívják, de számos egyéb neve is elterjedt hazánkban. Így népies nevén ismerhetjük, mint pongyola pittypang, kácsavirág, kikirics, papatyivirág, pimpam, barátfej, bimbófű, buborékfű, éjjelilámpa, kutyatej, láncfű, láncvirág, pimpáré, zsibavirág. Népi elnevezése egy hangutánzó szóból ered, mivel a szár leszakításakor jellegzetes csattanó hangot hallhatunk. Fűrészfogas levélzete nem véletlenül hasonlít a hazánkban is egyre népszerűbb rukkola leveleire, hiszen a gyermekláncfű nemesített változatáról van szó. 
Kora tavasszal a kiskertekben is megjelenik, mint gyomnövény. Mélyen gyökerezik, ezért csak kapával tudjuk véglegesen eltávolítani. A földből kigyomlált növényeket tegyük a komposzt közé, mert a vetemény között hagyva még egy éjszaka alatt is képesek magot nevelni, és elszóródásuk esetén újból szaporodni.
A szaporodása különlegesnek számít a növényvilágban, hiszen hímivarsejt nélkül, az embriózsák sejtjeiből közvetlenül fejlődik ki a csíra növény.  A megfigyelések szerint a tavaszi időszakban két jelentősebb hullámban jelenik meg a kertekben. Először áprilisban, majd május elején egy újabb virágzás következik be. A vénasszonyok nyara is kedvez a csírázáshoz, ezért ősszel is találkozhatunk virágaival.  
De vajon mitől gyógynövény ez a fészkesvirágzatúak (Compositae) családjába tartozó élénksárga szirmú, kora tavasszal virító növény?
Felhasználható gyógyhatása miatt:
Hatóanyagai nagyon sokfélék, a vitaminok közül tartalmaz: A, D, C, B vitamint. Az ásványi anyagok közül vasat, szilíciumot, magnéziumot, cinket, mangánt. Találhatóak benne keserűanyagok, karatinoidok, flavonidok, inulin, béta-karotin. A legnagyobb mennyiségben káliumot és bórt tartalmaz. A káposzta után a pitypangban van a legtöbb belőlük. 
Gyógyhatása főleg veseproblémákkal küszködők részére ideális, hiszen erős vizelethajtó, hólyagfertőzést gyógyító tulajdonsága van a növénynek. Ízületi problémák esetén, tinktúraként, vagy mint borogatás is jótékony hatású. Az emésztőrendszerregyakorolt jótékony hatása miatt kiváló a hasnyálmirigy működés és lép egészségének megőrzésére, és egyben javítja a gyomorműködést. A tavaszi méregtelenítés egyik lehatásosabb népi gyógymódja, vértisztító, vércukorszint szabályozó hatása miatt.
A kellemetlen ízű, szárában elhelyezkedő tejnedv szemölcsök kezelésére az egyik leghatásosabb népi gyógymód. A fehér nedv segít ugyan is felpuhítani a szemölcsöt, és a vírusok szaporodását is gátolja.
Tavasszal a fiatal leveleit érdemes salátának elkészíteni. A leveleket virágzás előtt kell szedni, mert később már a vitaminokból, hatóanyagokból is veszít. A hagyományos módon bármilyen öntettel elkészítve vitaminokban dús olcsó csemege. (Saláta gyermekláncfűből: http://palocprovence.blogspot.hu/2010/05/salata-gyermeklancfubol.html)
Az állatgyógyászatban is használt növényről van szó. A legelő állatok is előszeretettel fogyasztják, hiszen ösztönösen érzik annak jótékony hatását. Főleg a szoptatós jószágokra van tejtermelést serkentő hatása, ezért érdemes a zárt tartásban lévő fias jószágoknak is kaszálni.
A lányok, asszonyok egyik igen kellemetlen és fájdalmas menstruáció előtti emlőfeszülésére, fájdalmára is jótékonyan hat, amelyet a szervezetben lévő magas ösztrogén szint okoz. Nem az ösztrogén szintet csökkenti, hanem az ösztrogén dominanciát is okozható túl alacsony progeszteron szintet szabályozza, és helyre állítja a két hormon természetes egyensúlyát. Ez azért is fontos, mert a hosszú ideig fennálló ösztrogén és progeszteron egyensúlytalanság számos egyéb betegséget is előidézhet a szervezetben. Ezen hormonok helyes aránya segíti a szép bőr helyes oxigén ellátását, segíti a helyes vérképződést, a női nemi szervek helyes működését, sőt még a túlsúly elkerülésére is fontos szabályozó szerepet tölt be.
A gyermekláncfű levelei segítik a szénhidrátbontó enzimek termelődését a szervezetünkben, és így kevésbé lesz hajlamos a zsírok tárolására.          
Egy kedves ismerősöm megkínált egy akácmézre emlékeztető sziruppal. Azt kérdezte vajon tudom-e, hogy miből készült? Íze alapján mézre gondoltam, de végül is elárulta, hogy pitypangból készült „méz-szirupról” van szó. Nem is gondoltam volna, hogy még ilyen csemege is készíthető ebből a növényből. Maria Treben: Egészség Isten patikájából című könyvében található a recept, mely alapján elkészíthető ez a vitamin szirup.
b_200_200_16777215_00___images_stories_pitypang_2.jpgKell hozzá: két marék pittypang virág (kora délelőtt szedjük, napfényes órákban, ilyenkor a legtöbb a hatóanyag a növényben), melyet beleteszünk 1 liter hideg vízbe és lassú tűzön főzzük. Amikor a víz bugyogni kezd, akkor levesszük a tűzről és egy éjszakára állni hagyjuk a főzetet.
Másnap az egészet egy szitára öntjük és lecsepegtetjük, és jól kinyomkodjuk. A leszűrt léhez 1 kg cukrot adunk, és belerakunk 1 fél citromot felkarikázva (vagy csak a citrom levét ízlés szerint). Túl sok citromtól savanyú lesz.
Az így elkészült főzetet fedő nélkül tesszük a tűzhelyre. A legkisebb fokozaton melegítjük, hogy a vitaminok is megmaradjanak. Így pároljuk, vigyázva, hogy ne forrjon fel. Az állaga szirupszerű lesz a cukortól, melyet egyszer-kétszer hagyhatunk kihűlni azért, hogy ellenőrizzük a sűrűségét. A túl sűrű szirup könnyen kikristályosodik, ezért a sűrűsége akkor a legmegfelelőbb, ha éppen a híg akácmézre emlékeztet. A túl híg szirup sem jó, mert ilyenkor meg könnyen megsavanyodik a főzetük.
A lehűtött sűrűn folyós juharszirupra emlékeztető főzetünk aztán magában, édesítő szerként, vajas kenyérre, süteményekbe, palacsintába kiváló. Egy évig biztonságosan eltartható, hiszen a cukor konzerválja a méz-szirupot. Étvágygerjesztő, vizelethajtó és epeműködést serkentő hatása kiváló.   
Érdemes szárítani télire a friss növényből, így bármikor fűzhetünk belőle méregtelenítő, gyógyhatású teát, melyet főleg reggel érdemes fogyasztani. A legtöbb méregtelenítő növény erősen keserű ízű, így van ez a pitypang esetében is, ezért érdemes keverni más ízletesebb gyógynövényekkel. Hársfavirággal, mentával kombinálhatjuk, melyeknek intenzív ízvilága segíthet élvezhetőbbé tenni a gyermekláncfű méregtelenítő teát. A levelét és a gyökerét száríthatjuk télire, melyet mézzel fogyasztva rendkívül erős méregtelenítő hatást érhetünk el. 
Ellen javallat epe elzáródással küszködők esetében indokolt. Epegörcs alatt sem szabad alkalmazni, ilyenkor orvoshoz kell fordulni!
Tavaszi sétánk során keressük fel azokat a helyeket, ahol szennyeződéstől mentes, kora tavaszi, friss pitypang leveleket, virágot, gyökeret szedhetünk. A téli depresszió leküzdésére, szervezetünk méregtelenítésére az egyik legjobb, legolcsóbb, és leghatásosabb gyógynövény.   
Felhasznált irodalom:
Kép forrás:

Tő, tőke és tőzsde

a tő fogalmát egyéertelmánek vesszük (noha a gyökér-TŐ-l sem áll messze):

‘növénynek a földben lévő vagy közvetlen afölötti része’, ‘hajnak, szőrnek a bőrben lévő része’, ‘szó tovább nem bontható eleme’: szótő, ‘földrajzi hely közvetlen közele’: a hegy tövében. Származékai: töves, tövesedik. - Ősi örökség a finnugor korból: zürjén, votják din, finn tyvi, észt tüvi (‘tővég, alsó vég’). Lásd még tőke, tőle, tönk.
na és itt a gyökér:
gyökér ‘növénynek a föld alá nyúló, táplálékfelvevő és rögzítő szerepű része’, ‘fog, haj töve’, ‘eredet, forrás’: a bajok gyökeréig hatol. Származékai: gyökeres, gyökerezik, gyökeresedik, gyökérzet, gyökértelen, gyök. - Ősi örökség az ugor korból: vogul jeker (‘gyökerestől kidőlt fa’), jukar (‘kidőlt fa gyökérzete földestől’). A szóeleji j đ gy alakulás szabályos a finnugor eredetű szavaknál: lásd gyalog, gyakran, gyógyul. A gyök ‘gyökvonással kapott szám’, illetve ‘szótő’ jelentésében nyelvújítási elvonás a ~ből, ám ettől függetlenül egyes tájnyelvekben is létrejött az alapszó jelentésével.



 

Atlantisz - volt vagy van is?

Atlantisz, a múlt birodalma

atlantis
Valószínűleg egyetlen olyan mondabeli várost sem tudunk említeni, ami annyira megmozgatta volna a kutatók és művészek fantáziáját, mint Atlantisz elsüllyedt szigete. Mióta először papírra vetették nevét, számtalan amatőr és szakértő próbálta megmagyarázni a legenda eredetét – egyesek elég messzire mentek a találgatásokkal.
Az ókori görög történetírók gyakran vándoroltak el Egyiptomba, hogy az ott megőrzött több ezer éves tekercseket áttanulmányozva újabb és újabb ismereteket szerezzenek. Így tett Szolón is, aki később fiának adományozta egy ősi város történetét, amelyről állítólag Szaisz egyik papja mesélt neki; az Atlantiszról szóló leírás addig öröklődött a nemzedékek között, míg el nem jutott Platónhoz ( i.e. 427-347).
A filozófus Timaiosz és Kritiász című művében így mesélt a Héraklész oszlopain (tehát a Gibraltári-szoroson) túl fekvő városról: „Továbbá, amit csak erdő az ácsok munkájához adhat, gazdagon adott mindent, s bőségesen táplálta az állatokat; a házi és vadállatokat. Ezért elefánt is nagy számmal volt a szigeten; mert legelő nemcsak azoknak az állatoknak jutott bőven melyek a mocsarakban, a tavakban, a folyókban vagy a hegyeken, vagy a síkságokon élnek, hanem ugyanígy ennek is, amely természettől a legnagyobb és legfalánkabb. Ezenkívül ami jó illatút csak terem ma is a föld, gyökeret, füvet, fát, nedveket, szivárogjanak bár virágokból vagy gyümölcsökből, azt ott is megteremtette és dúsan növelte.
A tengeristen kegyelme
Platón úgy írta, hogy az istenek egykor sorshúzással döntötték el, melyik terület kié legyen, így jutott végül Atlantisz Posszeidón kezére. A tengeristen hamarosan beleszeretett Klétóba, aki a sziget közepén, egy dombon lakott; Posszeidón ezt a területet föld- és tengergyűrűkkel vette körül, hogy senki se férkőzhessen kedvese közelébe. Klétó összesen öt ikerpárt szült neki, ezek közül a legidősebb Atlasz néven örökölte meg apja birodalmát. A többi fiúgyermek szintén kapott egy-egy kisebb területet a szigetből, így Atlantisznak fénykorában összesen tíz királya volt.crystal_city2
A lakosok elégedett és gazdag életet tudhattak magukénak, hiszen a hatalmas város mindent megadott, amire szükségük volt: a rétek aranylottak a búzától, friss gyümölcstől roskadoztak a fák; az erdők tele voltak állatokkal, és a föld ontotta magából a bányászható nemesfémet. Megtanulták a hajózás művészetét, és átvágva a Posszeidón által készített gyűrűket, végül eljutottak a sziget közepéig, ahol Klétó temploma állt – itt mutatták be áldozataikat az istennek és őseiknek. Az atlantisziak nagyon sokáig engedelmesen szolgálták Posszeidónt, a lelkükben béke és jóakarat honolt, nem vette el eszüket a mértéktelen mennyiségű arany és bőség, épp ellenkezőleg: hitték, hogy a kölcsönös szeretet nagyobb ajándék, mint a vagyon. Ám idővel mégis elkezdett tünedezni bennük az „isteni fény”, egyre mohóbbakká és agresszívabbakká váltak, mire Zeusz, az istenek királya úgy döntött (ezidőtájt Szolón előtt 9000 évvel járunk), büntetésből öntse el a tenger az egész szigetet. Hogy miképp történtek tovább az események, azt nem tudjuk, mert Platón írása megszakad.
Kitaláció vagy valós hely?
Atlantisz titkának megfejtésében az okozza a legnagyobb nehézséget, hogy Platón elbeszélésén kívül semmilyen forrás nem létezik a szigetről. Persze számos más műben szót ejtenek távoli, mágikus királyságokról, de tekintve, hogy egyik sem nevezi nevén ezeket a helyeket, csak feltételezni lehet, hogy esetleg azonosak Atlantisszal.
Az egyik népszerű elmélet szerint, az egyiptomiak valójában a minószi kultúrkört tekintették olyan pompázatosnak és titokzatosnak, hogy később legendát szőjenek belőle. A kutatók elsődleges célpontja Kréta és Szantorini szigete – ezeket természeti katasztrófa pusztította el i.e. 1500 körül, épp mint Atlantiszt. Mire Szolón egyáltalán értesülhetett a város történetéről, arra már rátettek némi fantáziát az évszázadok. Mások az Atlasz és Atlantisz elnevezésből kiindulva úgy vélik, az ősi metropoliszt valahol az Atlanti-óceán mélyén keresendő – az igazság azonban az, hogy hiába az egyre modernebb és kifinomultabb műszerek, eddig egyetlen víz alatti romról sem lehetett biztosan megállapítani, hogy akárcsak köze lett volna Atlantiszhoz.
Ez természetesen sosem gátolta meg a törekvő álezoterikusokat abban, hogy pénzt és reklámfogást csináljanak Atlantisz különlegesen szép legendájából. Tudva, hogy az emberiség kiéhezetten várja a spirituális újdonságokat, már-már szánalmasan nevetséges teóriákat gyártottak arról, hogy Jézus is Atlantiszon nevelkedett első földi életében; számos televíziós jövendőmondó állítja, hogy a sziget elhunyt lelkeivel beszélget, sok kristálygyógyász Atlantisz nevével reklámozza az egyébként bárhol fellelhető köveket és így tovább. Különös, hogy bár Platón sorain kívül tulajdonképpen az égvilágon semmit nem tudhatunk a városról, mégis internetes oldalak és könyvek százai szólnak arról, hogy éltek egykor az atlantisziak, hogyan hívták őket és mit viseltek, milyen szertartásokat végeztek és hogy néztek ki a házaik – csupa kitalált és összeszedett információ, amivel könnyű pénzt kicsalni a hiszékenyekből.
Pedig ki tudja? Lehet, hogy Atlantisz legendája tényleg csupán egy szebb kor vágyából született.
--
Imrich Forro · Top Commenter
Atlantisz legendája nem csupán egy szebb kor vágyából született. Az egy létező hely volt, amit az emberek kétkezű munkával hoztak létre. Ezt nehéz felfogni, mert a kutatók nem tudják magukat beleélni abban a korba, mikor ez a szigetekből létrehozott terület meg volt alkotva. Annak célja volt. Ismerem a területet, de egykönnyen nem árulom el, mert rengeteg fáradozás van mögötte...

2013. április 19., péntek

Köz- és szólás-mondások


Engedjétek meg hogy néhány ízes ismertebb, és néhány kevésbé hallható szólás-mondást megosszak mindenkivel, kedvünkre valónak, tanulságnak.

Addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik.
Ki sokat markol, keveset fog.
Jobb adni mint kapni.
Kétszer ad, aki gyorsan ad.
Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát.
Hagyj békét másnak, magadra viselj gondot.
Magyarázza a bizonyítványát.
Bocskorbőr az orcája. (Vastag bőr van a képén.)
Aki bottal köszön, annak doronggal felelnek.
Jön még kutyára dér. (Lesz ez még így se.)
Ki elbízza magát, könnyen megszégyenül.
Se el ne hidd magad, se kétségbe ne essél.
Nem tudja az ember, mire virrad.
Amilyen a fa, olyan a gyümölcse.
Maga alatt vágja a fát.
Aki a sátánnal cimborál, a lelkét veti áruba.
Rossz fát tett a tűzre.
Jó fának is van rossz gyümölcse.
Ha farkast emlegetnek, a kert alatt kullog.
Lehajtott fejet nem éri a kard.
Jobb félútról visszatérni, mint rossz útra térve félni.
Amíg nekünk csak fizetgetnek, addig mi is csak dolgozgatunk.
A nagy hal megeszi a kis halat.
A harag rossz tanácsadó.
Üres hasnak nem elég a szép szó.
Aki hazudik, az lop is.
A hazugot hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát.
Akkor se hisznek a hazugnak, mikor igazat mond.
Csak az nem követ el hibát, aki nem dolgozik.
A rossz hír szárnyon jár, a jó alig kullog.
Aki könnyen hisz, könnyen csalatkozik.
Holló a hollónak nem vájja ki a szemét.
A holtakról vagy jót vagy semmit.
Egyszer hopp, másszor kopp.
Aki sokat ígér, keveset ad.
Az ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó.
Ami téged nem illet, ne törd azon a fejedet.
Isten malmai lassan őrölnek, de biztosan.
Amit jókedvvel teszel, nem esik nehezedre.
Ne csak tudd a jót, hanem tedd is.
Nincs az a kár, mely valakinek ne használna.
Kinek egyszer megégette száját a kása, az aludttejet is megfújja.
Jobb kétszer kérdezni, mint egyszer hibázni.
Aki keres, talál.
Ami késik, nem múlik. / Jobb későn, mint soha.
Amit nem kívánsz magadnak, te se tedd embertársadnak.
Szemérmes koldusnak üres a táskája.
Amelyik kutya ugat, az nem harap.
Amely kutyát meg akarnak ölni, veszett nevét költik.
Lassan járj, tovább érsz.
Nem az a legény, aki üti, hanem aki állja.
Mindent lehet, csak akarni kell.
Nincs lehetetlenség, csak tehetetlenség.
A disznó is azért hízik, mert nem dolgozik.
Az egyik lyukat a másikkal tömi be.
Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra.
Ha nincs otthon a macska, cincognak az egerek.
Madarat tolláról, embert barátjáról.
Magad uram, ha szolgád nincs.
Aki magasra hág, nagyot eshet.
Ki minek nem mestere, hóhéra az annak.
Messziről jött ember azt mond, amit akar.
A munka dicséri mesterét.
Hamar munka ritkán jó. / Jó munkához idő kell.
Munka után édes a pihenés.
Minden nagynak kicsi a kezdete.
Nemakarásnak nyögés a vége.
A könnyű is nehéz a nemakarónak.
Egy seggel két nyerget nem lehet megülni.
Ki két nyulat hajt, egyet se fog.
Az okosabb enged.
Ökröt a szarván, embert a szaván lehet megfogni.
Jó az öreg a háznál.
Nincsen öröm üröm nélkül.
A jó pap holtig tanul.
Verekedő pásztorok közt jó dolga van a farkasnak.
A pokol országútja is jó szándékkal van kikövezve.
Rend a lelke mindennek.
A rest kétszer fárad.
Egy rókáról két bőrt nem lehet lehúzni.
Könnyebb rontani, mint építeni.
Nincsen rózsa tövis nélkül.
Nem a ruha teszi az embert. (Ember teszi a ruhát magára.)
Könnyű sebet ejteni, de nehéz gyógyítani.
Aki siet, elkésik. (Elkéshet)
Úgy még sohasem volt, hogy valahogy ne lett volna.
A sólyommadárnak nem lesz galamb fia.
A szabadság drágább az aranynál.
A fuldokló ember a szalmaszálhoz is kap.
Nem kell keverni a sz@rt (mert még büdösebb lesz).
A szegény embert még az ág is húzza.
Szegénynek a szerencséje is szegény.
Ne fuss olyan szekér után, amelyik nem vesz fel.
Aki szelet vet, vihart arat.
A szép szó az ellenséget is kibékíti.
Száz szónak is egy a vége.
Ahol nagy a szükség, közel a segítség.
Addig nyújtózz, ameddig a takaród ér.
A nagy teher is könnyű, ha sokan emelik.
Ami tiéd, tedd el, a másét ne vedd el.
A tisztaság fél egészség.
Szél a tölgyet ledönti, de a náddal nem bír.
Tréfából is lehet igazat mondani.
A türelem rózsát terem.
Aki közel van a tűzhöz, az jobban melegszik.
Nem jó nagy urakkal egy tálból cseresznyézni.
Ebül szerzett vagyon ebül vész el.
Akinek vaj van a fején, ne menjen a napra.
A vakok közt félszemű a király.
Aki másnak vermet ás, maga esik bele.
Ki mint vet, úgy arat.

2013. április 15., hétfő

MINDEN REZGÉS - vagy REMEGÉS

az anyag: rezgés... a hang is rezgés... a zene a harmóniákon alapul - és az anyag? - hát nyilván az is, mivel az is rezgés... - és a lélek hogyan rezdül? - hát, nyilván az is a harmóniák törvényei szerint...

"A zene lelki táplálék és semmi mással nem pótolható. Aki nem él vele: lelki vérszegénységben él és hal. Teljes lelki élet zene nélkül nincs. Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be."
Kodály Zoltán

A RZG szóváz

Ha rozoga egy szerkezet, vagy egy "tákolmány, az könnyen rezeg.
A rezignáció is egyfajta "visszavert" - elhaló - rezgés...

Gnózis és a tudás szeretete


FÉNY és SZERETET



Ez a kettő szétválaszthatatlanul összetartozik. A Fény nem más, mint a "Megismerés Fénye".
Amikor azt mondjuk, hogy valakinek "világosság gyúlt az agyában", vagy azt, hogy "megvilágosodott", amikor azt mondjuk, hogy az első teremtő ige az volt, hogy "Legyen világosság!, amikor a FÉNYT a mai fizikai mint anyagi világ ősalapját határozza meg, vagy amikor a csodálatos magyar nyelvünkön kimondjuk, hogy a "VILÁG VILÁGOSSÁGA" - kiderül, hogy amit a túlvilági halálélményben látunk az maga az ÉLET. 



+

A látás az értelem eszköze. Az "Aha, már látom", azt jelenti, hogy : "Aha értem!"
S az amit megértek, nem más, mint hogy az ÉLET SZERETETBŐL VAN SZŐVE.
A halálélmény katarzisában lehull a szemünkről a hályog. Rövid ideig mindentudók leszünk: egyszerre látjuk az Egészet.

A fényélményt inkább értjük, megvilágosít, a Szeretet élményét átéljük: "Aha értem."
Egyszerre értünk és szeretünk. Egyszerre ismerjük meg és éljük át a szerelemet azzal, akit megszeretünk.

Ha a lelked megérintette, amit most mondtam, akkor az értés-érzés egységét....megérezted....vagy megértetted? ...
Látod működik mindkettő egyszerre is. Ez tényleg így van. Néha ha megértünk valamit, boldogok leszünk. Vidámak. Még az iskolában is voltak olyan élményeim, hogy a megértés pillanatában nemcsak azt mondtam, hogy "aha!", - hanem örömömben szinte táncra perdültem! Átélted már a megértés örömét?
Tudod, hogy ez is szeretet-élmény? Enyém lett a tudás, de jó! Ami eddig volt és idegen, ezután bennem lesz és ismerős.

Csak akkor fogsz igazán "TUDNI", ha szerelmes leszel a tudásba.
Ha magadévá teszed a Tudás istennőjét.
Érteni fenemód jó érzés....

Az életet megismerni csak SZERETETTEL lehet, az ész képtelen rá.
Az ész a világot nem szereti.
Ezért került halálos veszélybe a Föld.
A CSAK OKOS EMBER SZÍVTELEN.
S ezért nyomorék.
Roppant veszélyes nyomorék.
De sajnos a fordított helyzet sem jobb!
Ha valaki ÉRTELEM NÉLKÜL szeret.
A CSAK SZERELMES EMBER ESZTELEN.
Valójában nem is szeret.
Ha azt mondom szeretlek, de nem ismerlek, akkor nem téged szeretlek, hiszen azt sem tudom, ki vagy. Valakit beléd vetítek, aki nem te vagy, hanem csakis az én ábránd- és vágyvilágomban él.
Rávetítem az arcodra, belelátom a lelkedbe, és azt hiszem, te vagy.
Valakivel összetévesztettelek.
Nem tudtam, hogy más nőt ölelek benned, más bőt vetten feleségül, más nőt tettem anyává, mint aki valóban vagy, sőt, ha az Esztelen tovább végzi bennem ezt az ámokfutást, mást szeretek a gyermekeimben, mint akik, másra nevelem őket, mint aminek születtek, s azon túl, hogy az apjuk vagyok, sohasem éreztem őket. Örökké sértek és sértődött vagyok, túl szigorú, vagy túlságosan engedékeny. Nem tudom mi a helyes arány, mert ahhoz nem csak szeretni, ismerni is kellene őket, s ez nem megy.

A MEGISMERÉS ÉS A SZERETET: EGY.
AKIT VALÓJÁBAN SZERETEK - ISMEREM IS.
ÉS FORDÍTVA: CSAK AKKOR ISMERHETEM VALÓBAN, HA SZERETEM.
HA SZERETLEK BELÉD BÚJOK, KÖRÜLNÉZEK BENNED.
Először mint ha egy idegen országba érkeznék, aztán, amikor befogadsz, egyre ismerősebb leszel. Megértem milyen egy másik ÉN-nek lenni, sőt, egy kissé én is TE leszek. Már látom, mi fáj neked, keserves és boldog emlékeid mintha az enyémek lennének. Ki tudok nézni a szemeden, onnan látom most magamat - és megismerem a múltadat, a sorsodat, örömeidet és rögeszméidet.
Ráhangolódok gondolataid hullámhosszára, s veszem a szíved kódolt adásait.
Ha a szíved gyorsan ver, az én szívem is hevesebben fog dobogni.
És ha valamitől félsz, és is szorongani kezdek, és lehet, hogy megértjük, mitől félünk mindketten.
De mindez csak akkor történik meg, ha beléd bújok.
Kívülről senki sem ismerhető meg.
Csakis belülről.
Belülre pedig csak úgy jutunk el, ha kinyílsz és befogadsz, s ha lényemet szélesre tárom, mint egy bő köpenyt s átölellek magammal.
Ha valóban szeretlek, TUDOM, KI VAGY.
És csak ha tudom, ki vagy, szerethetlek igazán.
Ha ÁTÉLJÜK EGYMÁST.
Abban a pillanatban felvillan bennünk a "FÉNY-SZERETET" élménye - nem is kell meghalnunk hozzá.
/Forrás:
Raj Éva - Müller Péter

2013. április 14., vasárnap

Tabula - vagy Fabula rasa


Na és miből van a tabula?
- Hát fábul!
- És milyen fábul?
- Cseresznyébül...
- De miért rasa?

- Mert hideg!...
--
Tafel ném. 'tábla' - e szóban felismerhető a TBL-TFL - vagyis a B-F átmenet, amit egyszerű hangeltolódási jelenségnek vehetünk, hisz a V, F és a B, P némiképp rokon mássalhangzók - zöngés-zöngétlenség, valamint a képzésük helye szerint is. - Ennek bizonyítéka a table an. és a tavola ol. 'asztal' is. De magyarul is kijön a különbség: a tavola ol. tavolál, vagyis: távol áll a föld szintjétől, mert a lábak által el van - felfelé - TAVOLítva, azaz TÁVOLítva...
Teufel ném. "ördög" - vessük össze a  (fentebbi) Tafel címszó alatt mondottakkal - a logikai összefüggést nem kell buzgó módon bizonygatni... Elég lesz talaán csak megismételni a távol-állás és az eltávolítás szavakat - itt most éppen a szóalakok, a szóvázak a fontosak - erre kell most összpontosítani.


A távolság - latin eredetű szóval distancia - dis+sto 1. 'szét (két felé) + áll' - az ember lába esetében ez valóban így is van: ha SÉTÁL, akkor a lába (vagy a fél- lábai) valóban SZÉTÁLL(nak)!
 
diabolo djavol, 'ördög' - apage, Satanas! gör. 'TÁVozz, sátán' - ez az apage! éppen az agapé 'szeretetlakoma' ellenkezője: ne vegyél részt e lakomá(rozáso)n! És amikor azt mondom: ellenkezője, akkor azt is figyelembe veszem, hogy az apage! szóváza a PG, míg az agapé-é: GP - vagyis a kettő éppen tükörszimmetriában (tükörszerűen fordított összemérhetőségben) áll egymással!


PSZÜKHÉ - Lélek mint Pillangó




Drábik János cikke (http://rejtelyekszigete.blogger.hu/2012/10/12/project-mkultra-es-a-tobbi...):

"Az "Operation OFTEN" című tanulmány kísérletet tett az okkult erők bekapcsolására a kutatásba, azzal a céllal, hogy álcázásként elfedje a Project MONARCH valódi célját és természetét.

 A MONARCH nevű amerikai (mexikói) lepke

A MONARCH szó itt nem valamiféle monarchiára vagy uralkodóra, hanem egy Monarch nevű pillangóra utal. Amikor egy személyt elektrosokkal okozott pszichés traumának vetnek alá, akkor gyakran olyan könnyedséget, lebegést érez, mint egy repülő pillangó. De ezen túlmenően a Monarch szó jelképesen utal arra a minőségi átalakulási folyamatra is, amelyen a lepke keresztülmegy. Először hernyó alakban létezik, majd begubózva alvó, inaktív állapotba kerül (például a selyemgubó) míg, végül is visszatér a szárnyaló pillangó formájába. Az okkultizmus további jelképes értelmet is adhat mindehhez, ha a lelket, amely szárnyalni képes a pillangóhoz hasonlítjuk. Egyébként a reinkarnáció, vagyis a lélekvándorlás okkult tanításai szerint az emberi lélek pillangó alakban keresi azt az új élőlényt, amelyben reinkarnálódva tovább folytatja életét.
A gnoszticizmus ősi misztikus tanításai szerint a pillangó a romlandó test szimbóluma. A gnosztikus művészetben "a halál angyalát" az összepréselt pillangóval ábrázolták. A tudat-befolyásoló programok ismertetésekor fontos szerephez jut a marionett, vagyis a zsinóron rángatott bábu, azaz az olyan ember, aki idegen akarat vak és engedelmes eszköze. A MONARCH kísérletekben gyakran szerepel a "marionett-szindróma", valamint az "Imperial Conditioning" (birodalmi kondíciónálás). Egyes terapeuták, vagyis kísérletező elmegyógyászok ezt "Conditioned Stimulus Response Sequences"-nek nevezték, azaz Kondícionált Inger-válasz Szekvenciáknak.
A Project MONARCH úgy is leírható, mint az összehangolt agyműködés struktúráinak a felbontása és más szerkezetű újra-integrációja azért, hogy az emberi agy tudati működését egymástól elkülönülő autonóm egységekre lehessen bontani (angolul: compartmentalize) és ezáltal az adott emberben többféle személyiséget lehessen egy meghatározott pszichés rendszer keretében kialakítani. Ez rendkívül bonyolult folyamat, amelynek a keretében a sátánizmusban ismert rituálékat is felhasználják, valamint a kabalista miszticizmust. Ennek az a célja, hogy egy meghatározott démont vagy démoncsoportot lehessen hozzákapcsolni az emberi tudatban mesterségesen létrehozott önálló rekeszekhez. Több kutató ezt a magyarázatot erős kétellyel fogadja és az agyműködés "file"-okra, elkülönülő állományokra bontását a kísérleti alanynak okozott lelki-trauma fokozásának tekintik. Ezek a kutatók tagadnak minden irracionális magyarázatot, elutasítják a démonok és más misztikus vonatkozások jelenlétét.



Az emberi tudat mesterséges "fülkéi"
Megközelíthetjük a test és a lélek eme kificamodott befolyásolásának a megértését, ha egy komplex komputer-programhoz hasonlítjuk. Egy "file" (egy állomány) - vagy ahogy mi korábban írtuk, egy rekesz vagy fülke - a trauma segítségével, vagyis lelki sérülés vagy fájdalom okozásával hozható létre, amelyhez még szervesen hozzátartozik a rendszeres ismétlés és újra-megerősítés. Azért, hogy az így leválasztott és önálló életet élő "file" aktivizálható legyen, meghatározott kódokra, jelszavakra, vagyis kioldó, beindító parancsokra van szükség. Ezeket angolul "triggers"-eknek nevezik (trigger = elsütő billentyű, ravasz, elsütő szerkezet, indító jel). A kísérleti személy, akit "victim"-nek (áldozatnak) vagy "survivor"-nak (túlélőnek) neveznek valójában az ő irányítójának ("programmer" vagy "handler") a rabszolgája, mert teljesen tőle függ. Ezért a rabszolga ("slave") az irányítóját mesternek ("master") vagy istennek ("god") tekinti. A "slave"-ek 75%-a nő, ugyanis a nők általában jóval magasabb tűrési küszöbbel rendelkeznek, jobban elviselik a fájdalmat és ezért sokkal könnyebb egységes tudatuknak az önálló részekre való felbontása (angolul: dissociation), mint a férfiaknál. A kísérleti alanyokat főleg titkos műveletek elvégzéséhez, illetve prostitúcióra és pornográfia készítésére használják. A szórakoztató ipar bevonása a kísérletekbe éppen ezért jelentékeny.
A MONARCH kísérleti személyei az élet minden területén megtalálhatók az utcai csavargótól a legmagasabb körökben mozgó személyekig. Egy már nyugdíjazott CIA-munkatárs arra is utalt, hogy a beprogramozott kísérleti alanyokat beépített ügynökökként is használták azért, hogy "téglaként" információkat gyűjtsenek, illetve az adott csoportban a kapott utasításoknak megfelelő zavaró feladatokat végrehajtsák. A kísérleti alanyok magatartása aszerint változik, hogy tudatuknak melyik leválasztott része van éppen aktivizálva. Szakértők ezt úgy írják le, hogy létezik egy ún. light-side vagy good (világos vagy jó) oldal; és létezik egy dark-side vagy bad (sötét vagy rossz) oldal. Az ehhez tartozó "file"-ok pedig összefonódva a tudatban egy tengely körül végeznek rotációs mozgást. Az egyik legfontosabb struktúra az adott "file" rendszerén belül hét szintből álló kettősspirál található. Minden ilyen rendszer egy belső programozóval rendelkezik, amely figyeli a "gatekeeper"-t, vagyis a "kapu örzőjét", mert ez a mini-program utasítja el vagy engedi be a különböző kívülről jövő impulzusokat az adott lelki parcellába.
A kísérleti alanyok elmondása szerint egy részük egyfajta életfát ("Tree of Life") lát, amelynek meghatározott gyökérrendszerei vannak, számos göcsörttel és szúrágta vájattal, ősi szimbólumokkal, levelekkel, pókhálókkal, tükrökkel vagy maszkokkal, tengeri kagylókkal, lepkékkel, kígyókkal, szalagokkal, csokrokkal, órákkal, robotokkal, parancsnoki diagramokkal és komputer áramköröket tartalmazó kapcsolótáblákkal.



A vérségi kapcsolatok fontossága
A kísérleti alanyok többsége olyan családból származik, amelyek nemzedékről-nemzedékre ún. sátánista vérvonalat hordoznak magukban, és ezért - állítólag - arra vannak beprogramozva, hogy mint kiválasztott személyek, vagy kiválasztott nemzedékek, beteljesítsék sorsukat. Ezt a "kiválasztott nemzedék" meghatározást a hírhedt auschwitzi orvos, dr. Joseph Mengele eszelte ki. Számos áldozat azonos családból került kiemelésre, megint mások úgy lettek kísérleti nyulak, hogy árvaházakból, nevelőotthonokból szerezték be őket, vagy olyan vérfertőző nemi életet folytató családokból, amelyeknél nemzedékekre visszamenően szokásos volt a pedofília.
Sok gyermek jön katolikus, mormon vagy más karizmatikusan keresztény hátterű családból, de szinte valamennyi vallási csoport képviselői megtalálhatók. A kísérletet folytató szakemberek úgy találták, hogy az erősen vallásos alanyok már hozzá vannak szoktatva a dogmatikus, hierarchikus struktúrákhoz, a dogmáknak és a feletteseknek való feltétlen engedelmességhez és ez nagyon hasonlít a tudat programozásához. Minthogy az ilyen alanyok számára a tekintély feltétlen, ezért már kondícionálva vannak a parancs általi külső irányításra.
Ha orvosok és más szakértők közelebbről szemügyre veszik az áldozatok vagy túlélők fiziológiai, testi jellemzőit, akkor gyakran láthatják az elektromos szúróeszközökkel okozott vágásokat vagy forradásokat a bőrön. Ezek a test legkülönbözőbb részein fellelhető sérülések lehetnek: késsel okozott csonkítások, tüzes vassal vagy tűvel való égetés, durva tetoválások és ehhez hasonlók. Azok, akik a vérvonalhoz tartozó, és így előkelőbbnek és védettebbnek számító kísérleti alanyok köréhez tartoznak, kevesebb ilyen testi sérüléssel vagy jelzéssel bírnak - az ő bőrük általában megmarad tisztának és folttalannak. Ezen kifinomult manipulációk magyarázata attól függ, hogy fizikai, orvosi válaszokat adunk-e rá, vagy pedig spirituális, lelki érvekkel próbáljuk megvilágítani őket.
Ezek az új világrendhez kapcsolódó tudatfájlok a feltételezések szerint olyan visszakapcsolási parancsokat tartalmaznak, amelyek lehetővé teszik a tudatbefolyás hatékony kiterjesztését nagyszámú kísérleti alanyra.
Másféle agykontroll-technikát jelent az ún. "non-biological twinning", azaz két egymással rokoni kapcsolatban nem álló gyermek arra történő ünnepélyes programozása, hogy őket mágikus lelki kötelék kapcsolja össze, ezért az örökkévalóságig elválaszthatatlanok egymástól. Ez a MONARCH programban alkalmazott technika abból állt, hogy a tudatba helyezett információs programot megfelezték és az egyiket az egyik kísérleti alany agyába, a másikat pedig a másik kísérleti alanyéba ültették. A két fél program csak együtt képes működni, így ez a két személy kölcsönösen egymásra lett utalva. Az olyan paranormális jelenségek, mint az "astral-projection" ("csillaghatás"), telepátia (gondolatolvasás), ESP - "extra-sensory perceptions" (érzéken túli észlelet) hatékonyabban kifejleszthetők és működtethetők azokban a személyekben, akik az ilyen "ikresítésen" keresztülmennek.



A MONARCH programozás egyes szintjei a következők:
Alpha-szint: Ezt tekintik az általános vagy szokásos programozásnak egy személy tudatának az ellenőrzés alá vételekor. Ezt az alapprogramot a memória megtartó képességének a rendkívüli bővülése jellemzi, a fizikai erőnlét és a látóképesség nagyarányú növekedésével. Az Alpha-programot a kísérleti alany személyiségének a tudatos felosztásával hatják végre. Lényegében az történik, hogy az agy jobb féltekéjét és bal féltekéjét leválasztják egymásról azáltal, hogy csak egy program által vezérelt kapcsolódás jöhet létre a bal és a jobb agyfélteke között, meghatározott neuronpályák stimulálásával.
Béta-szint: Ezt szexuális programozásnak is hívják. Ez a program eltörli az összes korábban elsajátított erkölcsi meggyőződést, serkenti a legprimitívebb szexuális késztetéseket a gátlások kiiktatásával. Úgynevezett "cat-alters"-ek (cica-fájlok) hozhatók így létre az agy béta-szintű programozásával.
Delta-szint: Ezt ún. "killer" (ölési, gyilkolási) programozásnak is nevezik. Eredetileg különleges ügynökök és elit katonák kiképzésére fejlesztették ki. Használták a Delta-erők, az Első Szárazföldi Zászlóalj és a MOSZAD kiképzési programjaiban. Ezen a programozási szinten a mellékvese optimális működtetése és a kontrollált agresszió nyilvánvaló. A kísérleti alanyok elveszítik félelemérzetüket. Szervezetten hajtják végre a kapott megbízatásokat. Az önpusztító vagy öngyilkosságot eredményező instrukciók is a programozásnak e delta-szintjén kerülnek rögzítésre az agyban.
Téta-szint: Ezt pszichikai programozásnak tekintik. Azok a kísérleti személyek, akik több generációs, ún. sátánista családokból származnak, a kísérletek tanúsága szerint nagyobb fogékonyságot mutatnak a telepatikus képességek elsajátítására, mint azok, amelyek ilyen vérségi származással nem rendelkeznek. Ennek a származási korlátozásnak köszönhetően az elektronikus agykontroll-rendszerek változatos formáit fejlesztették ki és alkalmazták, nevezetesen a "bio-medical" emberi telemetrikus eszközöket (agyban elhelyezett implantátumokat, irányított energia-lézereket használva, mikrohullámú és elektromágneses sugárzásra). Jelentések szerint ezeket rendkívül fejlett komputerekkel és csúcstechnológiájú műholdkövető-rendszerekkel összekapcsolva alkalmazták.
Omega-szint: Ez az ún. önpusztító (self-destruct) formája a programozásnak, amit úgy is ismernek, mint "Code Green" (Zöld Kód). Az ennek megfelelő viselkedési formák magukban foglalják az öngyilkossági késztetéseket és az öncsonkítást. Ezt a programot rendszerint akkor aktivizálják, amikor az agykontroll alanya (victim or survivor - áldozat vagy túlélő) elkezdi a terápiát vagy a kihallgatást és túlságosan sok anyag kerül elő sértetlenül az emlékezetéből.
Gamma-szint: Ez a rendszer-védelemnek egy másik formája, mégpedig megtévesztő programozáson keresztül, amely kiváltja a félrevezetést és a félreértelmezést. Ez a szint össze van kapcsolva a démonológiával és hajlamos arra, hogy regenerálja önmagát egy későbbi időben, ha nem megfelelően kapcsolták ki. (A démonológia a boszorkányokra, ördögökre és gonosz szellemekre vonatkozó babonás hiedelmek összessége, amelynek azonban a tudatbefolyásolás bizonyos formáinál fontos szerepe van.)

A tudatbefolyásolás módszerei és összetevői
A kezdő lépés a tudatműködés szétválasztása a kísérleti alanyban. Ez rendszerint a születéstől kezdődően mintegy 6 évig tart. Ezt elsősorban elektrosokk alkalmazásával végzik és egyes esetekben már akkor megkezdik, amikor még a gyermek az anyja méhében tartózkodik. Az elektrosokk által okozott súlyos sérülésnek, a szexuális zaklatásnak és más módszereknek betudhatóan az agy széthasad elkülönülő személyiségekre a tudati működés legmélyén. Korábban ezt "Multiple Personality Disorder"-nek, MPD-nek (tudathasadásos személyiségzavarnak) nevezték; jelenleg azonban "Dissociative Identity Disordernek" (DID), vagyis tudathasadásos identitás-zavarnak hívják. Ez képezte a MONARCH-programozás alapját. A kísérleti alany vagy áldozat agyát tovább kondicionálják fokozott hipnózissal kettősirányú lelki kényszerrel, gyönyör és fájdalom váltakozó okozásával, az élelem, a víz, az alvás megvonásával, az érzékeléstől való megfosztással, párhuzamosan különböző tudatbefolyásoló drogok alkalmazásával, amelyek megváltoztatják az agyi funkciókat.
A következő lépés a szétválasztott specifikus agyfájlokba (alterek-be) a részletes parancsok és üzenetek bevitele és bevésése. Ezt csúcstechnológiájú fejhallgató készülékeken keresztül végzik, amelyek össze vannak kapcsolva komputerekkel hajtott generátorokkal, amelyek nem hallható hanghullámokat és hangfrekvenciákat bocsátanak ki, és amelyek hatnak az RNA-ra (Rybo-nuclein Acid - Rybo-nuclein sav), arra a biokémiai anyagra, amely befedi az agy tudatos és tudatalatti része közti kapcsolatot biztosító idegpályákat. Az úgynevezett "virtuális valóság"-gal kapcsolatos optikai eszközök is időnként felhasználásra kerülnek, párhuzamosan a frekvencia generátorokkal, amelyek színes pulzáló fényeket bocsátanak ki tudatalatti és ún. "split-screen" látványokkal. (A split-screen, vagy megosztott képernyő olyan megjelenítési technika, amelyben a képernyő fel van osztva két ablakra. Például a szövegszerkesztő programok, amelyek képesek a képernyő megosztásra, alkalmasak arra, hogy ugyanannak a dokumentumnak egyszerre jelenítsék meg a két különböző részét, mintha két különböző dokumentumot mutatnának. Ez hasznos akkor, amikor írás közben a dokumentum egy másik részére kívánunk hivatkozni.) Magas-feszültségű elektrosokkot is használnak, amikor a memóriát törölni kívánják.
Ezt a programozást ismétlődő időközönként megújítják, valamint látható, hallható és írott közvetítőeszközök segítségével újra erősítik. Az első programtémák közé tartozott "Óz a varázsló" és "Alice a csodák országában". Mindkettő mélyen telítve van okkult szimbolizmussal. A Disney-filmek legtöbbje kétféle módon használatos. Egyrészt érzéketlenné teszik a lakosság többségét a tudatküszöb-alatti és neurolingvisztikus programozással szemben, továbbá szándékosan létrehoznak meghatározott tudatimpulzusokat és kulcsszavakat a MONARCH-gyerekek rendkívül érzékeny alapprogramozására. (A neurolingvisztika a nyelvtudománynak a nyelv és az agyműködés közötti összefüggéseit vizsgáló ága.)
Jó példa a tudatküszöb alatti programozásra a Pochahontas nevű Disney-film. Ezt a rajzfilmet a 33. jelzéssel látták el, ami a skót rítusú szabadkőművességnek a legmagasabb foka. A filmben Willow-nagymama, vagyis Fűzfa-nagymama egy misztikus 400 éves öreg fa, amely tanácsokkal látja el az árva Pochahontast, azt sugalmazva neki, hogy hallgassa a szívét és találja meg a válaszokat abban. Fűzfa-nagymama folyamatosan kétértelműségeket mond tele értelmi irányváltoztatásokkal, például "néha a jobb út (right path) nem a legkönnyebb". Az ezoterikus következtetés: "a balra vezető út (left path, vagyis a pusztuláshoz vezető rossz út) a könnyebbik.

Az Illuminátus gondolat-rendszer szerint strukturált lélekben a fűzfa a druida-vallás okkult erőit jelképezi. A fa ágainak, leveleinek és gyökérrendszerének az átható képe nagyon fontos, minthogy bizonyos sötét lelki tulajdonságok kapcsolódnak a Fűzfa-nagymama-programozáshoz.
Először is, az ágakat arra használják, hogy megvesszőzzék az áldozatokat a szertartások során lélektisztítási célból.
Másodszor a fűzfa kiállja a legszigorúbb időjárási megpróbáltatásokat is, mint például a viharokat, és közismert a hajlékonyságáról, rugalmasságáról. A programok alanyai, az áldozatok és a túlélők, úgy írják le a fűzfa ágait, mint amelyek átfonják és körülölelik őket, azt sugalmazva: nincs remény az elmenekülésre.
Harmadszor, a fűzfa mély gyökérrendszere azt a benyomást kelti a kísérleti alanyban, hogy egyre mélyebbre és mélyebbre zuhan egy szakadékba, miközben hipnotikus transzban van.
A zene is meghatározó szerepet játszik a programozásban, különböző hangzatok, ritmusok és szavak kombinációján keresztül. A rémisztgetés mestere, Stephen King, számos regényt és forgatókönyvet írt, amelyeket hiteles források szerint szintén ilyen programozási célokra használtak. King egyik legutóbbi könyve az "Insomnia" (Álmatlanság) azt a kulcskifejezést tartalmazza, hogy "We never sleep", vagyis "Soha nem alszunk.", amely vezérszava minden MPD és DID programozásnak, és a mindent-látó szemre utal.
A kutatók nem tudják egyértelműen megmondani, hogy ezt a programot elsőként ki dolgozta ki. A különböző forrásból származó információk szerint egyik kidolgozójának kódneve Dr. Green, akinek az igazi neve Dr. Greenbaum. Ő állítólag együttműködött a II. Világháború alatt a hírhedt náci orvossal, Dr. Joseph Mengelével, aki hidegvérű és különösen kegyetlen brutalitással végezte kísérleteit Auschwitzban. Mengelének a kegyetlenségeit a nürnbergi per során meglehetősen alulbecsülték, és nem is tettek amerikai részről komoly erőfeszítéseket az elfogására. A Mengele utáni nyomozást azzal vezették félre, hogy olyan jelentést tettek közzé hivatalos részről, amely szerint Mengele egy paraguayi illetve brazíliai rejtekhelyen tartózkodik, és ezért már nem jelent fenyegetést. De bizonyos csodálatos megjelenésekről is érkeztek hébe-hóba információk, amelyek szerint a "Halál Angyalát" itt vagy ott lehetett látni. Az azonban már tényként elfogadható, hogy ezrek és ezrek életének a feláldozásával végzett kísérletei jelentékenyen hozzájárultak az agykontrollal kapcsolatos amerikai kutatásokhoz.
Valószínűleg Mengele használta a már említett Dr. Green álnevet, akit egyes kísérleti alanyok csak Vaterchen-ként (Apácskaként) emlegettek vagy Schoner Josef-nek (Szép József), illetve David és Fairchild-nak neveztek. Mengele karcsú, jó megjelenésű ember volt, megnyerő modorral - ugyanakkor a legdurvább dührohamokat is megengedte időnként magának. A túlélő kísérleti alanyok gyakran emlegetik fényes fekete csizmáit, amint ide-oda járkált a szobában, és a százszorszép leveleit húzogatva mondogatta: szeretlek, nem szeretlek, szeretlek, nem szeretlek... Amikor az utolsó levélszirmot is letépte, akkor a leggonoszabb módon megkínozta azt a kisgyermeket - a többi gyermek jelenlétében -, akit éppen pszichikailag programozott. A lelkileg meggyötört túlélők arra is visszaemlékeznek, hogy meztelenül majmok közé, ketrecekbe zárták őket. A majmok arra voltak trenírozva, hogy bántalmazzák őket. Mindebből arra lehet következtetni, hogy Mengele az emberek állati szintre történő visszavetését fontosnak tartotta. Arra is törekedett, hogy kísérleti alanyait leszoktassa a sírásról, a jajgatásról vagy bármilyen erőteljes emóció kinyilvánításáról.
Dr. D. Ewen Cameron, egy másik kísérletező orvos Kanadából, aki Dr. White néven is ismert, korábban Kanada és Amerika Pszichiátriai Társaságának, majd pedig a Világ Pszichiátriai Társaságnak volt a vezetője. Cameron széles körű tapasztalatokkal és kitűnő bizonyítványokkal rendelkezett, ezért a CIA részéről Allen Dulles több millió dollárt juttatott el hozzá olyan társaságokon keresztül, mint például a "Society for the Investigation of Human Ecology" (a Humán-ökológiát Kutató Társaság), amelynek szintén Cameron volt az elnöke. A kísérleteket a McGill Egyetemen és a St. Mary Kórházban és az Allan Memorial Intézetben végezték.
Cameron alkalmazta az olyan szokásos módszereket, mint az elektrosokk, a különböző drogok és kábítószerek beadása, valamint az agylebenyek műtéti eltávolítása. Cameron azonban egy sajátos technikát is kidolgozott, amelyet "psychic driving"-nak (pszichikai vezetésnek) nevezett el. Ennek keretében a gyanútlan kísérleti alanyokat drogok segítségével több héten át kómában tartották és rendszeresen elektrosokkot hajtottak rajtuk végre. Eközben egy elektronikus sisak volt a fejükre rögzítve és ismétlődő üzeneteket továbbítottak hozzájuk különböző sebességgel. Sok kísérleti alany olyan gyermek volt, akiket Cameron a római-katolikus árvaházi rendszertől kölcsönzött ki. Dr. Cameron-t a pszichiátriai szaklapok többsége meg sem említi. Ez nagyrészt annak is betudható, hogy a Project MK-Ultra 1970-ben lelepleződött és számos kanadai kísérleti alany és családjuk kártérítési pert indított. A CIA és a kanadai kormány bírósági egyezséget kötött, amelynek keretében a sértettek úgy kaptak kártérítést, hogy nem volt szükség bármiféle törvénysértő magatartás hivatalos elismerésére.

Michael Aquino alezredes, aki a katonai hírszerző szolgálatnál dolgozott, a legutóbb nyilvánosságra került adatok szerint állítólag szintén részt vett a kormányzat által szponzorált kísérletekben. Aquino-t különcködő zseninek tartják, akit elbűvöltek a náci, pogány rituálék és megalapította a "Temple of Set"-et. (Seth vagy Széth Osiris fivére és gyilkosa az egyiptomi mitológiában; a természet vad, pusztító erőinek a megszemélyesítője.) A "Temple of Set" az Anton LaVey (vagyis Lövey Antal) "Church of Satan" (a Sátán Egyháza) nevű "vallási" szervezete elágazásának tekinthető. Aquino kapcsolatban állt a san fransico-i Golden Gate Bridge déli részénél lévő Presidio Parkban található katonai támaszponton kirobbant botránnyal. Ennek keretében gyermekek molesztálásával vádolták. A gyermekáldozatok szüleinek a mély csalódására Aquino-t azonban valamennyi vádpont alól felmentették. Aquino kódneve "Malcolm" volt, és ilyen név alatt fejlesztett ki olyan kiképzésre szolgáló és magnószalagra rögzített tananyagot, amely tájékoztat arról, hogy hogyan kell MONARCH-slave-eket ("slave=rabszolga") - azaz teljesen függő helyzetbe taszított biorobotokat előállítani. Aquino, alias Malcolm, együttműködött a kormányzati és a katonai hírszerzéssel, valamint számos bűnözői szervezettel és okkult csoporttal a MONARCH-slave-ek szétosztásában.
Egy másik fontos programozónak Heinrich Muller tekinthető, akit "Dr. Blue" vagy "Dr. Gog" kódnevek alatt is ismertek. Heinrich Mullernek valószínűleg volt két fia, akik folytatták apjuk foglalkozását. Részt vett a programozásban "Dr. Black", aki minden bizonnyal Leo Wheeler volt, annak az Earl G. Wheeler tábornoknak az unokaöccse, aki a vietnami háború idején a Vezérkari Főnökök Egyesített Tanácsának az élén állt. További szakértő programozók voltak még E. Hummel és W. Bowers.
A CIA apró részletprogramokra osztotta szét az MK-Ultra projectet azért, hogy kevésbé legyen szembetűnő. Az egyes specializált részfeladatokra vonatkozó kísérleteket különböző egyetemeken, börtönökben, magánlaboratóriumokban és kórházakban végeztette el. Ezekért a kísérletekért nagyvonalú juttatásokban részesítette kormányzati és más pénzforrásokból a kísérleteket végző csoportokat. A MONARCH-programozással kapcsolatos kísérletekben résztvevő legfontosabb intézmények között ott találjuk a Cornell, a Duke, a Princeton, a UCLA, a University of Rochester, az MIT nevű egyetemeket; a Georgetown University Hospital-t, a Maimonides Medical Center-t, a St.Elisabeth Hospital-t (Washington D.C.-ben), a Bell Laboratories-t, a Stanford Research Institute-ot, a Westinghouse Friendship Laboratories-t, a General Electric-et, az ARCO-t és a Mankind Research Unlimited-et.
A nem teljes felsorolásból is kiderül, hogy a részfeladatokat igen sok helyen kellett elvégeztetni. A kísérleti eredményeket rendszerint katonai támaszpontokon működő létesítményekben elemezték, összegezték és így született meg a "végtermék". Ezekre a létesítményekre, mint programozó, vagy újraprogramozó központokra, illetve csaknem halált okozó traumaközpontokra hivatkoztak. Közülük is felsorolunk néhányat: China Lake Naval Weapons Center, The Presidio, Ft. Dietrick, Ft. Campell, Ft. Lewis, Ft. Hood, Redstone Arsenal, Homestead AFB, Grissom AFB (AFB=Army Facility Basis). Ugyancsak kiemelkedő programozó központként emlegetik szakértők a Langley Research Center-t, a Los Alamos National Laboratories-t, Tavistock Institutes-ot valamint olyan környékeket, mint Mt. Shasta, Lampe és Las Vegas.
/Drábik János - Tudatmódosítás/

2013. április 13., szombat

TUDÁS és NEMTUDÁS

"A legtöbb tanár arra vesztegeti idejét, hogy olyan kérdéseket tegyen fel, amivel kiderítheti, mi az, amit a diák nem tud; míg a kérdezés igazi művészetének azt kell felfedezni, amit a tanuló tud vagy tudni képes."
(Albert Einstein)

--
Albert Einstein egyszer azt (is) mondta: "Ha azt szeretnéd, hogy a gyereked intelligens legyen, olvass neki tündérmeséket. Ha szeretnéd, hogy még intelligensebb legyen, olvass neki még több tündérmesét."
--
"Csak kétféleképpen élheted az életed. Vagy abban hiszel, a világon semmi sem varázslat. Vagy pedig abban, hogy a világon minden varázslat."
(Albert Eistein)
 

KÓD és DE-KÓD-olása


Mi is a kód?


kód ‘megállapodás szerinti jelek, szimbólumok rendszere információk közlésére’, ‘jelkulcs’. Származékai: kódol, kódolt. - Az angol code átvétele, forrása a francia code (‘kódex, törvénykönyv’), ennek eredetéről lásd kódex.
kódex ‘régi, kézzel írott könyv’, ‘törvénykönyv’, ‘szabályok gyűjteménye’: párbajkódex. - Nemzetközi szó a latin caudex vagy codex (‘fatörzs, fa írótábla, könyv’) nyomán. Lásd még kód, kodifikál.
kodifikál ‘törvénybe iktat’, ‘törvényeket rendszerez’. - Nemzetközi szó a francia codifier nyomán, ez a code (‘törvénykönyv’) származéka, forrása a latin codex (‘fatáblás könyv’). A ~ visszalatinosított forma, a francia -fier elem ugyanis a latin -ficare folytatója a facere (‘csinál’) igéből.
---megj. - K-M átmenet: k-m-odifikál

kulcs ‘zár vagy lakat nyitására, zárására való fém eszköz’, ‘hasonló eszköz rugó felhúzására, húr feszítésére’, ‘fejes csavart mozgató eszköz’: villáskulcs, francia kulcs, ‘rejtvény, talány megoldásához, titkosítás megfejtéséhez való segédeszköz, formula’, ‘hangjegyek magassági értékét meghatározó jel a kottasorok elején’: violinkulcs. - Szláv eredetű szó: szerb-horvát, szlovén ključ, szlovák kluč, ezek az ősszláv kljuka (‘kampó’) származékai. A szóeleji mássalhangzó-torlódást hangáthelyezés oldotta fel, az l depalatalizálódott (mint a család, cseléd szavakban). Lásd még kulcsár, kulcsol.

KÖTÉS és OLDÁS

dekódol ‘‹kódolt üzenetet› megfejt’, ‘‹a kódolt jelekből› az eredeti (nyelvi) jelsort visszaállítja’. - Informatikai szakszó az angol decode nyomán, amely az ellentétet jelölő latin eredetű de- és a francia eredetű code (‘kód’) elemekből áll. Lásd még kód.

kód, could, küld, köldök, kő'd, költ, kő't, köt. - kold, kiold, kió'd, elold

DK<>KD 
dokk ‘hajóépítő vagy hajójavító vízparti műhely’. - Nemzetközi szó az angol dock nyomán, ennek forrása a középholland dokke, de a szó korábbi története homályos.
kod1 szhv. '1. -nál/-nél, 2. -hoz/-hez/-höz', kod2 szhv kód, kodovati 'kódol'
dok1 szhv. 'amíg', dok2 'dokk'
dokovati szhv. '1. dokkol, 2. hozzákovácsol, hozzápatkol' -

kodes héb. 'szent' - ami szent, az sérthetetlen - ezért mondják: "szent és sérthetetlen" - mivel a kettő szuorosan összefügg az emberi ősidők óta! 

dekkol ‘‹harctéren› fedezékben tartózkodik’, ‘lapul, bujkál ‹hogy valami alól kibújjék›’. - Bizalmas szó a német Deck (‘fedélzet, fedezék’) nyomán.
---megj. - láthatóan van logikai összefüggés a dekkol és a dokkol között. - A hajó dokkol a dokkban/kikötőben,a lusta hajós/tengerész pedig a fedélzet alatt dekkol - mert nem akar a munkavégzéshez előbújni...
--
kapcsolódó cikkek: Kód hátán kód - videó.

2013. április 12., péntek

MÁS magyar történ-elem-zés

Pilisi titkok – A patakmalom

A hivatalos és amatőr kutatókat több mint 150 éve a legelső feltárások megkezdése  óta foglalkoztatja a régi Budai várak, hozzátartozó intézmények és egyházi központok egykori helyének azonosítása. Ezek a kutatások napjainkban is tartanak, mert sokan úgy vélik a régi krónikások beszámolói, a helyrajzi adatok, metszetek, határbejárások és útleírások nem a ma Óbudának ismert területre vonatkoznak.

Attila király és később Árpád vezér nem a ma ismert Aquincumba költözött be, itt leletanyagot nem találtak. A felső területeken viszont számtalan avar sírt és Árpádkori települést azonosítottak. E témához tartozik elválaszthatatlanul, hogy többek szerint a ma ismert Székesfehérvárra beazonosított metszetek és hadmérnöki (!) felmérési rajzok nem azt a területet mutatják, sőt kifejezetten oda nem illők, mert a képek a Pilisi hegyeket és domborzatot ábrázolják! A hivatalos álláspont igazságát a történészek és régészek közül is egyre többen kétségbe vonják, az új módszertani kutatási eredmények pedig megcáfolják… 

A patakmalom

Ó-Malomhegy Atilla Király városa-Vetus Buda- Óbuda előhegyén

Kisebb állandó vagy időszakos vízfolyás mellett felépített malomszerkezet és építmény, amely a vízfolyás menti szintkülönbségekből származó gravitációs energiát a malomszerkezet meghajtására használja fel. A vízfolyás medrében malomgátat emelnek, amellyel a vizet megduzzasztják, s a természetes medernél magasabb szinten vezetett ásott, épített vagy deszkából készített, akár állványokon álló csatornával, malomárokkal a malomhelyre vezetik. A malomgátba is és a malomárkokba is zsilipeket építenek be, hogy a tárolt víz mennyiségét szabályozzák, s a malomra vezetett vizet szükség szerint visszatarthassák, hogy a malomgépezetet nyugalmi helyzetében tarthassák, pl. azon javításokat végezhessenek. A vízforrások gyakran időszakosak voltak, egyes patakmalmok csak nagy esőzések idején voltak képesek működni, nem biztosítottak folyamatos üzemeltetést. Az ilyen malmokat pokolidő malma, viharmalom néven emlegetik a források.

A karsztvizet szállító ANONYMUS kőmeder
Másutt a karsztforrásokra igyekeztek települni, és különösen kedvelték a melegebb vizű forrásokat, hiszen azok nem fagytak be, s télen nem kellett kényszerszünetet tartaniuk a molnároknak. Tata, Tapolca, Buda vízimalmai közül nem egy ilyen langyos vagy melegebb vizű vízfolyás, forrás mellé telepedett. – A patakmalmok vízépítési létesítményei komoly szakismeretet, technikai jártasságot igényeltek. Egyfelől a túlterhelt, nem kellően épített gát átszakadva árvizet okozhatott, a malom alatti létesítményeket, településeket veszélyeztethette, másrészt a malom környezetében a hasznos munkát végző víz fel nem használt energiájával káros rombolást végezhetett, alámoshatta a malomházat, a malomárok zsilipjét, megrongálhatták a malomárok malom alatti szakaszát. Ez ellen úgy védekeztek, hogy a malom környezetében a malomárok malom melletti zsilipjétől a malom mögéig deszkázattal kibélelt mederszakaszt építettek, vízesládát készítettek. Szokásos volt a malom alatt, a vizesláda után tószerű kiszélesedést létesíteni, kiásni, amelyben a víz szétterült romboló energiáit lecsendesítették, s innét a vizet visszavezethették a patak természetes medrébe.
Az Ó-Budai apácák malmának romjai a préposti várban Fehéregyház mellett 
– A patakmalmoknak több változata alakult ki a víz energiájának hasznosítását tekintve. Az ún. felül csapó malmok esetében a malomárok vizét a malom vizeskereke fölé vezették, s az áramló víz nemcsak kilendítette a vizeskerék egy-egy lapjátját, hanem súlyával is lenyomta. Az ún. alul csapó malmok esetében az áramló vizet a vizeskerék alsó széléhez vezették, s a víz a lapátok ellenállását leküzdve végzett munkát. – A patakmalomnak nagyságrendben különféle típusai voltak aszerint, hogy hány vizeskereke üzemelt, ill. hány kőpár dolgozott benne. A patakmalom vízikerekét, fogaskerék áttételeit a helyi vízjárás ismeretében alakították ki. Nagy sebességgel lefutó vízzel kis átmérőjű vízikereket forgathattak nagy fordulatszámmal. A lassabb járású vízzel nagy átmérőjű vízikereket forgathattak nagy fordulatszámmal. A lassabb járású vízzel nagy átmérőjű vízikereket hajtottak, s a forgás sebességét fogaskerék-áttétellel fokozták. A patakmalmok vízikerekeinek közös jellemző tulajdonsága volt, hogy a kerék lapátelemeit sűrűn egymás mellé szerelték fel. Voltak vizeskerekek, amelyekbe kanálszerű lapátelemeket építettek be; voltak olyanok, amelyekre egyszerű sík lapokat raktak, gyakrabban fordultak elő az enyhe ívben meghajló lapok. A vizeskerekeket megszerkeszthették úgy is, hogy két oldalról zártak voltak, a lapátelemek a két oldallap között kis zárt fiókokat képeztek (ez a megoldás a felül csapó malmoknál volt előnyös, hiszen a víz súlyának a nyomását is hasznosítani tudta). A vizeskerekek lapátjainak szélessége is változó volt. Általában a lassúbb, kisebb esésű vizeknél szélesebb vízikerekeket létesítettek. A malmok meghajtó szerkezete lehetett nyitott, de gyakran tetőzettel, fa-, deszkafalazattal, boltozatos kőfalazattal védték, mintegy tornácszerűen épületbe foglalták a malom vizeskerekeit. Ilyen faburkolattal vagy toldaléképülettel védett vizeskerekű malmokat főleg a Dunántúlról ismerünk: Pápán, Tatán, Veszprémben voltak a közelmúltig használatban.
Malomgát
– A malmok épületei készülhettek borona, gerendavázas, zsilipeléses, gerendavázas deszkázott falakkal, de gyakoriak voltak a kő-, téglafallal építettek is. Tetőszékük a helyi hagyományos szerkezetekkel, s szokványos héjaló anyagokkal készült. A szokványos paraszti épületektől elsősorban a malomgépezetek sajátos térigénye miatt különböztek, legalább kétszintesre kellett építeni belsejüket. Az alsó szinten helyezték el a fogaskerék-áttételeket, energiatovábbító tengelyeket. Az efelett létesített padlózaton kezelték a kőpadokat, tárolták az őrölnivalót, az őrölt árut, raktározták a vámként visszatartott részt. – A patakmalmokhoz kapcsolódtak leginkább az egyéb energiahasznosító berendezések, fűrészgépek, kendertörők, hántolók, kallók, ványolók, érczúzók, bár ezek külön is üzemeltek és külön is épültek, ha arra állandó igény volt (→ kendertörő, → kártolómalom, → kallómalom, → ványoló, → lomozómalom, → érczúzó). A legtöbb patakmalom mégis lisztelő, daráló volt, de gyakran törettek velük kását s használták hántolásra. – A malmok nagyságát a bennük használt folyamatosan, párhuzamosan üzemeltethető kőpárok számával is kifejezték. A 16–18. sz.-i inventáriumok elsősorban eszerint bírálták el a patakmalmokat, s a legjellemzőbb adatként a kőpárok számát jegyezték fel. A patakmalmok stabil, többszintes belső osztású épületei a népi építészet kőműves, ácstechnikájának legszebb, legnagyobb építményei közé tartoztak (→ malom). Különösen szép, gondos faragás díszítette a belső szintek gerendázatát, a gerendázat tartóoszlopait, pilléreit, lépcsőit, galériáinak korlátjait, valamint a kőpadok ácsszerkezeteit, fa mellvédeit.
A malomban

Gyakoriak voltak a domborműves, történeti stílusok hatásait is tükröző faragások, vésett feliratok, évszámok. Még ha egyes nagyobb uradalmi patakmalmok megtervezésében a kor technikusai, mérnökei esetenként részt is vettek, a kivitelező munkát falusi, mezővárosi parasztfaragók vagy a paraszti-mezővárosi parasztpolgárság szintjén s közösségében élő céhes kisiparosok végezték. Így nagyobb méretű alkotásaikat is figyelembe kell venni a magyar nép építészeti, technikatörténeti hagyományainak számbavételénél, elemzésénél, s díszítő művészeti alkotásainak értékelésénél.

Címlapfotó: Árpád fejedelem sírja
feheregyhaza.blogspot.hu/magyarno.com

Ím, átkozom - vagy imádkozom

Az ima és az átok egy tőről fakadnak


 Amikor bajba kerül az ember, akkor is imádkozni kezd, ha ateista, amikor pedig dühös, úgy szalad ki száján az átok, hogy eszébe sem jut, szavai valójában negatív imák, és könnyen valóra válhatnak. Mert az átok és az ima egy tőről fakadnak.
Ugyan, ki ne gondolt volna már arra, hogy „de jó volna varázsolni”. Nem kell ahhoz parapszichológusnak, boszorkánynak vagy varázslónak lenni, hogy átvigyük az akaratunkat másokra, vagy egyszerűen az akarat erejével elérjük azt, amit szeretnénk. Elég nagyon erősen akarni, és megtörténik.
„Akarom – mindenáron!” – tanítja a vágyak realizálásának legegyszerűbb módszerét a Titok című bestseller. Amióta ez a kis könyv elindult hódító útjára, egyre többen határozzák el: igenis élni fognak a bennük rejlő varázserővel, az akarattal, és elérik legrejtettebb vágyaikat is. És egyre többen tapasztalják azt, hogy „működik”. Mégsem árt az óvatosság.
Egy fiatal lány nagyon-nagyon vágyott már arra, hogy végre a maga ura legyen, ne kelljen a szüleitől függnie. Ne a papától kelljen elkunyerálni az autót, ha kirándulni akar a barátnőjével, vagy egyedül. Sétái közben mindig megállt a domboldalon egy ház előtt, és arra gondolt: „én is ilyen szép házat szeretnék!”
Minden este úgy hajtotta álomra a fejét, hogy elképzelte: sok pénze van, autója, övé a domboldali ház? „Nekem ez kell! Bármi áron!”  És egy év múlva minden kívánsága teljesült. Mégsem tudott örülni a megvalósulásnak. Mert nagy árat fizetett érte. A szüleit egy őrült kamionos lesodorta az autópályáról, a kocsijuk felgyulladt, mindketten azonnal meghaltak. A lány örökölt mindent: házat, autót, bankbetétet? A maga ura lehetett. A szónak akkor van mágikus ereje, ha felruházzák vele. Ha a kívánsággal negatív energiát (áldás esetében pozitív energiát) sugároznak magukból, maguk köré. Angol és amerikai egyetemi kutatók sok vizsgálódás után hivatalosan is publikálták: „a hit nem csupán az örök kárhozattól véd, de a földi életet is meghosszabbítja”.
Mielőtt ezt kijelentették, több ezer betegre kiterjedő felmérést végeztek, ami során egészséges emberek, profi imádkozók, papok, szerzetesek, apácák (imádkoztak egy-egy számukra ismeretlen infarktus utáni állapotban lévő betegért. A kontrollcsoportba pedig ugyanolyan betegek százait sorolták, akikért senki nem imádkozott. És kiderült, hogy lényegesen kevesebben haltak meg azok közül, akikért imádkoztak. A skót egyetemi klinikán részben olyan idős embereket vizsgáltak, akik soha nem jártak templomba, a kontrollcsoportban azokat figyelték, akik legalább hetente egyszer elmentek imádkozni a misére. És kiderült, hogy a templomba járó vallásos öregek szervezetének ellenálló képessége a fertőzésekkel szemben magasabb volt, mint a nem imádkozóké.
ima 2

Mi az ima?

A jól megfogalmazott ima valójában pozitív jókívánság. És itt valójában minden szón hangsúly van. Azt ugyanis már tudományos kísérletekkel is sikerült alátámasztani, hogy az akarat ereje csodákra képes. Az ima pedig valójában a koncentrálás egyik nagyon erős formája, amikor csak egy dolog lebeg az imádkozó szeme előtt: az óhajtott cél. Ezt a célt meditálással, erős koncentrálással a nem hívők is elérhetik. A pozitív energia gerjesztése és másokra történő átvitele ugyanis nekik is segít. A tudósok az ima gyógyító ereje (a ma már mérhető) pozitív energia gerjesztésében rejlik.
Az imádkozik helyesen, aki az elérendő célt nagyon pontosan megfogalmazza. „Istenem, add, hogy meggyógyuljak?” Vagy „Meg kell gyógyulnom? segít a terápia, segítenek az orvosok, segít az akaraterőm, segítenek az égiek?” Viszont aligha hoz gyógyulást, ha valaki azért imádkozik, hogy „Istenem, add, hogy ne haljak meg?” Nem halhatok meg?” A „nem”-szó negatív töltete ugyanis kioltja a pozitív energiákat, ahogy a halál gondolata is.
Amerikai tudósok egyetemi hallgatók körében végeztek felmérést, és kiderült, hogy akik a tétel kihúzása előtt nagyon erősen arra koncentráltak, hogy melyik tételt nem szeretnék kihúzni, mert azt nem igazán tudják – szinte majdnem mindnyájan épp a rettegett tételért nyúltak. Sokkal jobban jártak volna, ha arra koncentrálnak, amit tudnak, és azt akarták volna kihúzni. Vajon aki egy nős férfiba szerelmes, és azért imádkozik, hogy kedvese hagyja ott a családját a kedvéért, csak a saját boldogságára gondol, eszébe sem jut, hogy ezzel másokat tesz tönkre. Azt pedig elképzelni sem tudja, hogy egyszer majd tőle is „elimádkozza” valaki a végre megszerzett kedvest. Vagy ami talán rosszabb: az egykori feleség átka teszi boldogtalanná az együtt töltött éveket.
astronet.hu/magyarno.com